Monday, April 6, 2009

Promosi Pendidikan dan Kerjaya Negeri Perak di Kompleks Sejarah Matang

5 April, 2009

Sdra Ahmad Fahmi, Pentadbir OUM Taiping, telah ditugaskan untuk menguruskan booth OUM.

Booth OUM Perak juga banyak didatangi oleh para pengunjung untuk mengeathui lebih lanjut mengenai kursus yang di tawarkan

Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan telah berjaya menganjurkan Promosi Pendidikan dan Kerjaya peringkat negeri Perak pada julung kalinya pada 4 dan 4 April 2009. Ianya telah diadakan di Kompleks Sejarah Matang, Kota Ngah Ibrahim. Promosi ini yang diuruskan oleh Yayasan Perak telah berjaya menarik lebih dari 20 buah Institusi Pendidikan yang beroperasi di Perak.

Antara yang mengunjungi booth OUM ialah YBhg Dato' Mohd Yusof, Pengarah, Lembaga Air Perak (tengah)

Beginilah keadaan suasana promosi pendidikan semacam karnival

Acara perasmian Promosi Pendidikan sedang dilangsungkan

Antara institusi tersebut termasuk Open University Malaysia, Institut Bitara, Kolej Cosmopoint dan Institut Latihan dan Perindustrian Perak. Menurut Pengurus Besar Yayasan Perak saudara Abdul Jamil Bin Mat Kasa, promosi dua hari itu bertujuan untuk mendedahkan penduduk Bukit Gantang dan kawasan sekitar khasnya para pelajar dengan berbagai kemudahan pendidikan yang disediakan di Perak. Promosi ini berjaya menarik lebih dari 10,000 pengunjung.

Pengarah OUM Perak, Richard Ng, sempat berbual dengan YBhg Dato Wan Hashim Wan Teh (kanan), bekas ahli parlimen Gerik dan bekas Pengerusi Yayasan Perak. Duduk dibelakang kanan ialah Sdra Jamil Mat Kasa, Pengurus Besar, Yayasan Perak.

Menteri Besar Perak, YAB Dato' Dr. Zambry Bin Abdul Kadir telah merasmikan promosi tersebut.

No comments: