Tuesday, July 17, 2012

Sesi Minum Teh Bersama Pengarah OUM Perak



Pada tanggal 14 Julai 2012, satu sesi minum teh antara Pengarah OUM Perak, Dr. Richard Ng dan semua pelajar OUM Perak ambilan Mei 2012 di PP Perak, Jln Lim Bo Seng, Ipoh, Perak.



Sesi pertemuan ini yang julung kali diadakan bertujuan untuk memahami masalah dan isu berbangkit daripada pelajar semester pertama. Sesi ini juga memberi peluang kepada pelajar untuk berdialog dengan Pengarah.



Seramai 66 orang pelajar yang dibahagi kepada 4 kumpulan, telah hadir bertemu dengan pengarah.Berbagai isu telah berjaya dikopak. Di antaranya ialah isu macam mana dan buat tugasan, isu Bahasa Inggeris, Isu pengurusan masa dan stres.



Dr. Richard Ng menasihkan pelajar agar memokus pada dua perkara penting iaitu penyiapan tugasan serta peperiksaan akhir yang akan bermula pada 28 Julai. Beliau berharap pertemuan seperti ini bukan pertemuan terakhir dan berharap pelajar sentiasa mendampingi staf serta tutor supaya impian mereka untuk mendapat segulung ijazah dapat direalisasikan.

Pengarah juga memberitahu pelajar bahawa pintu pejabatnya sentiasa terbuka kepada semua pelajar kiranya memerlukan sebarang bantuan dan khidmat nasihat.

No comments: