Sunday, April 7, 2013

Seminar Kerjaya dan Panduan Pemilihan Kursus untuk Pelajar Lepasan SPM 2012


OUM Perak dengan kerjasama Pejabat ADUN Air Kuning dan Ketua BN Bahagian Tapah serta PPD Batang Padang telah menganjurkan satu seminar khas untuk pelajar lepasan SPM 2012 dari 10 buah sekolah menengah kebangsaan di daerah Batang Padang pada 6 April 2013 di Dewan UMNO Tapah.



Program ini adalah salah satu program Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) OUM bagi membantu masyarakat tempatan terutama dalam bidang pendidikan. Ia merupakan satu ide yang telah dicetuskan oleh YB Dato Samsudin Abu Hassan iaitu ADUN Air Kuning. Terbukti bahawa YB Dato Samsudin adalah seorang wakil rakyat amat prihatin terhadap pendidikan warga daerah Batang Padang.


Seminar ini telah dikendalikan oleh Dr. Richard Ng, Pengarah OUM Perak. Beliau memberi tunjukajar kepada lebih dari 200 orang pelajar yang hadir mengenai kerjaya yang menjadi pilihan masa depan serta memberi panduan kepada pelajar cara memilih jenis kursus yang sesuai.



Seminar ini yang bermula pada jam 8.30pg telah dirasmikan oleh YB Dato Samsudin. Dalam ucapannya, Dato Samsudin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada pihak OUM yang telah sudi hadir membantu anak-anak dari Batang Padang. Beliau berharapap para pelajar dapat memperoleh manfaat dari ilmu pengetahuan dari pihak OUM terutamanya dari Dr. Richard Ng yang banyak berpengalaman dalam bidang pendidikan.


Prof. Madya Dr. Siti Aishah iaitu Pengarah Eksekutif International Open College, iaitu sebuah anak syarikat  OUM telah dijemput hadri untuk mengendalikan previu mengenai kursus yang ditawarkan serta yuran dan hostel yang disediakan.




Pada akhir seminar ini YB Dato Samsudin telah menyerahkan cek dermasiswa dari Yayasan Perak kepada  50 orang pelajar SPM.bagi membolehkan mereka melanjutkan pelajaran mereka ke peringkat yang lebih tinggi.

Seminar ini yang juga turut dihadiri oleh ibubapa pelajar tamat pada jam 12.30 tgh.

1 comment:

URGENT LOAN OFFER WHATSAPP +918929509036 said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.