Friday, April 1, 2011

Kebajikan Pelajar Keutamaan OUM Perak

Dr Richard Ng, pengarah OUM Perak sedang menunjukkan sijil Allahyarham Termizi kepada isterinya Puan Khuzaimah sambil diperhatikan oleh Puan Zura, Pentadbir OUM Perak

Pada tanggal 31 Mac 2011, sebaik sahaja menerima cek sumbangan dari OUM pusat serta sijil Ijazah Sarjana Muda Pengajaran buat keluarga Allahyarham Termizi Mohamed Tahir, pelajar SMP kohort 2 dari OUM Perak, Puan Zura, Sdra Sharizal dan Dr Richard Ng, Pengarah OUM Perak terus bertolak ke Sungkai.

Ijazah Sarjana Muda yang pasti menjadi kebanggaan keluaga Allahyarham

Perjalanan sejauh 100km itu dalam keadaan cuaca yang amat baik itu akhirnya membawa kami ke Sekolah Kebangsaan Seri Besout di Felda Besout, Sungkai, Perak. Kami bertolak pada jam 10.45pg dan sampai di perkarangan sekolah pada jam 12.15tgh.

Penyerahan cek dan sijil kepada Puan Khuzaimah

Di situ kami berjumpa terus dengan isteri Allahyarham iaitu Puan Khuzaimah yang memang sedang menanti kedatangan kami. Kami dibawa ke bilik guru besar bagi membolehkan penyerahan cek serta sijil dijalankan.

Puan Khuzaimah menerima cek serta sijil dari Pengarah OUM Perak dalam keadaan penuh kepiluan kerana masih mengenangkan arwah yang telah pergi ketika tidor. Kata Puan Khuzaimah, arwah Termizi sebelum ini tidak menunjukkan sebarang tanda sakit dan memang sentiasa dalam keadaan sihat. Dengan air mata yang berlenangan, Puan Khuzaimah menceritakan bahawa arwah Termizi yang juga seorang guru besar di sebuah sekolah berhampiran memang menantikan konvonya pada bulan November yang lepas. Malangnya hajatnya tak kesampaian.

Sekolah Kebangsaan Seri Besout

Puan Khuzaimah amat berterima kasih pada pihak OUM atas sumbangan yang diberikan di mana ianya dapat membantu 4 orang anaknya yang sedang bersekolah. Anak sulongnya yang berumur 20 tahun kini sedang menuntut di sebuah kolej di Kelantan. Anak bongsunya yang berumur 10 tahun kini bersekolah di Felda Besout dalam darjah empat.

Sebelum bertolak, Pengarah menasihatkan agar Puan Khuzaimah tabah menghadapi segala cabaran dan dugaan dan semoga sumbangan OUM dapat membantu keluarganya sedikit sebanyak. Beliau juga berharap agar sijil Allahyarham dapat dijadikan sebagai dorongan untuk anak-anaknya untuk terus berjaya.

Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang yang soleh.

No comments: