Sunday, April 3, 2011

Kebajikan Pelajar Keutamaan OUM Perak - Part 2

Petang semalam 2 April 2011, selepas tamatnya Bengkel Penyediaan Tugasan, Pengarah OUM Perak, Dr Richard Ng bersama Puan Murni dan Sdra Sharizal melaksanakan satu lagi tanggungjawab iaitu menyerahkan cek sumbangan kebajikan dari OUM Perak.

Pengarah OUM Perak, Dr Richard Ng, sedang memerhatikan kad matrik Allahyarham Kamarul sambil diperhatikan adiknya

Kali ini destinasinya ialah Taman Song Choon, Ipoh, Perak yang terletak kira-kira 5km dari Pusat Pembelajaran Perak. Ini berikutan kematian salah seorang pelajar OUM Petaling Jaya pada bulan November 201o akibat penyakit kanser kerongkong.

Kad matrik Allahyarham

Adik kepada Allahyarham menceritakan bagaimana abangnya terpaksa mengharungi detik terakhirnya melawan penyakit kanser.

Allahyarham Kamarul Hisma Mohd Taib berusia 33 tahun adalah pelajar tahun akhir program BITM dan sepatutnya telah tamat pengajiannya. Malangnya hajatnya tidak kesampaian akibat tekanan kerja dan penyakit yang dialaminya.

Kata adik Allahyarham yang juga bernama Kamarul, Allahyarham sentiasa kelihatan ceria dan tidak menceritakan masalah mahupun penyakit yang dialaminya. Allahyarham pada peringkat awalnya merasa sakit pada tekak dan diberi ubat sakit tekak. Bila keadaannya menjadi serius, satu imbasan dijalankan dan kemudian baru mengetahui beliau mengalami penyakit kanser tetapi malangnya telah terlambat.

Penyerahan cek kepada ibu Allahyarham (kanan) oleh Pengarah OUM Perak, Dr Richard Ng, sambil diperhati Puan Murni (kiri)

Allahyarham telah mengalami banyak penderitaan kerana terpaksa menjalani rawatan terapi radio dan kimo. Beliau mengalami sesak nafas dan menghembus terakhirnya pada bulan November sebelum Hari Raya Aidil Adha.

Cek disampaikan kepada warisnya iaitu ibu kepada Allahyarham. Semoga sumbangan dari OUM dapat sedikit sebanyak meringankan beban keluarga Allahyarham.

No comments: