Thursday, December 29, 2011

Aktiviti Riadah dan kecergasan Minda anjuran OUM Perak



Peperiksaan Akhir OUM bagi semester Sept 2011 akan tamat esok 30 Disember 2011. Maka selepasa ini pelajar akan berihat selama 3 atau 4 minggu sebelum semester Jan 2012 bermula.

Bagi mengisi masa lapang sementara menunggu tutorial pertama, OUM Perak telah menganjurkan 3 aktiviti riadah dan kecergasan minda seperti berikut:

1. Pendakian Bukit Bangkong, Tanah Hitam, Chemor, Perak 31 Dis 2011 mulai jam 7pg.









Semua pelajar serta sahabat handai dan keluarga dijemput untuk turut serta mendaki bukit ini setinggi 300m dari paras laut dan mengambil masa 30 hingga 45 minit untuk sampai ke kemuncaknya. Udara bersih pemandangannya juga indah. Peserta akan mendapat T' Shirt OUM secara percuma. Semua peserta mesti berkumpul di kaki bukit seawal 6.30pg.

Pendakian bukit ini dijalankan dengan kerjasama Pemuda MIC Tambun di bawah pimpinan Sdra Jayaganesh yang juga pelajar OUM Perak. Ia akan dirasmikan oleh YB Dato Ganesan, speaker DUN Perak.

2. Senamrobik di Polo Ground, Jln Tambun, Ipoh, Perak 7 Jan 2012 mulai jam 7pg



Aktiviti senamrobik akan dikelolakan oleh Persatuan Kecerdasan dan Kesihatan Perak di bawah pimpinan Puan Jamunarani yang juga ahli Alumni OUM Perak. Peserta akan diberi T' Shirt OUM percuma.

3. Senamrobik di Taiping Lake Garden, Taiping, Perak 15 Jan 2012 mulai jam 7pg



Aktiviti senamrobik ini juga akan dikelolakan oleh Persatuan Kecerdasan dan Kesihatan Perak di bawah pimpinan Puan Jamunarani yang juga ahli Alumni OUM Perak. Peserta akan diberi T' Shirt OUM percuma.

Aktiviti dianjurkan OUM Perak dengan kerjasama Pemuda MIC Taiping dan Persatuan Kebajikan Sosial dan Sukan Taiping di bawah pimpinan Sdra M. Veeran yang juga Ketua Pemuda MIC Perak dan pelajar OUM Perak.

No comments: