Saturday, December 31, 2011

Pendakian Bukit Bangkong, Tanah Hitam, Perak - 31 Dis 2011

Gambarfoto para peserta sebelum pendakian bermula

OUM Perak mencatatkan sejarah apabila berjaya mengendalikan program Pendakian Bukit Bangkong, Tanah Hitam, Perak pada 31 Disember 2011.

Sesi temuramah bersama YB Dato' Ganesan sebelum pendakian bermula. Dari Kiri: En. Selvaraju, Dr. Richard Ng, Dato' Ganesan, Sdra Jayaganesh dan Sdra Nanda

Program dijalankan dengan kerjasama Pemuda MIC Tambun dibawah pimpinan Sdra Jayaganesh Selvaraju yang juga salah seorang pelajar OUM tahun 1. Lebih dari 80 orang telah menyertai pendakian bukit ini setinggi 500m.

Ucapan perlancaran program Pendakian Bukit Bangkong oleh YB Dato' Ganesan

Video Ucapan Perasmian Pendakian Bukit Bangkong oleh YB Dato' Ganesan:


Penyampaian Cenderahati kepada Dato' Ganesan

Program ini telah bermula pada jam 7.30 pagi dan dirasmikan oleh Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, YB Dato' R. Ganesan. Dalam ucapannya, YB Dato' Ganesan mengucapkan syabas pada semua peserta kerana menyertai satu program kecerdasan badan. Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada Open University Malaysia dan Pemuda MIC Tambun kerana telah berjaya menjalankan program ini.

Pengarah OUM Perak, Dr. Richard Ng, sedang menyampaikan ucapan aluan

Video Ucapan Pengarah OUM Perak:



Video Ucapan YB Dato' R. Ganesan:



Terdahulu dari itu, Pengarah OUM Perak, Dr. Richard Ng, telah memberi ucapan aluan kepada semua peserta dan menekankan pentingnya kita menjaga kesihatan badan. Beliau mengambil kesempatan memperkenalkan OUM kepada para peserta yang kebanyakannya datang dari kawasan berhampiran. Antara YB yang telah berjaya belajar di OUM termasuk YB Dato' Saarani, YB Dato' Hasbullah, YB Dato' Samsuddin Hassan dan mantan YB Salleh Mat Disa.

Persediaan sebelum pendakian

Pendakian bermula

Video Gambarfoto Sebelum Pendakian:



Sebahagian peserta program pendakian bukit

Video Permulaan Pendakian Bukit Bangkong:




Perjalanan turun bukit

Pendakian bermula pada jam 7.45 pagi dan mengambil masa 30 minit untuk sampai ke kemuncak bukit. Cuaca pagi ini agak baik walaupun hujan renyai sekejap.

Sebahagian dari rintangan yang terpaksa diharungi peserta

Sebahagian dari para peserta yang berjaya sampai ke puncak bukit

Di puncak bukit, para peserta telah diberikan sesi senaman oleh Encik Selvaraju yang juga salah seorang veteran yang sentiasa mendaki bukit ini.

Gambarfoto kenangan para peserta yang telah berjaya mendaki Bukit Bangkong

Video Ucapan Penutup Pengarah OUM Perak:



Pada jam 9.00 pagi semua peserta telahpun sampa ke kaki bukit di mana 3 cabutan bertuah telah dijalankan. Para peserta mengambil gambar kenangan selepas itu dan program ini tamat pada jam 9.15 pagi.

Hadiah cabutan bertua pertama dimenangi Sdra Bala

No comments: