Thursday, July 9, 2009

MUET results out on July 13 - Star

July 9, 2009

PETALING JAYA: The mid-year Malaysian University English Test (MUET) results will be out on July 13, the Malaysian Examinations Council said in a statement Thursday.

Candidates can obtain the results from their respective schools and institutions from 10am onwards, while private candidates will receive their results through the post.

The results can also be checked via SMS by typing MUET(space)(MyKad number) and sending it to 39003 from 12:01am onwards or by logging on to www.mpm.edu.my from 9am onwards on July 13.

Those who intend to retake the exam at the end of the year must register at their state education department or district education office by July 23.

A total of 85,240 students sat for the 2009 mid-year MUET at 885 centres around the country.

1 comment:

Unknown said...

Adakah pekeliling ini sahih?

http://oumsabah.my-coins.net/component/option,com_fireboard/Itemid,26/func,view/catid,13/id,361/



PEKELILING PEJABAT PENDAFTAR (27/2008)


Semua Pelajar-pelajar Open University Malaysia (Pra Siswazah)


KEPERLUAN MALAYSIAN UNIVERSITY ENGLISH TEST (MUET) BAGI PENGIJAZAHAN

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

2. Sukacita dimaklumkan Senat OUM telah memutuskan bahawa berkuatkuasa 1 Januari 2009, MALAYSIAN UNIVERSITY ENGLISH TEST (MUET) TIDAK akan dijadikan sebagai keperluan untuk bergraduat dalam mana-mana program Sarjana Muda di OUM.

3. Dasar baru akan diterima pakai bagi pelajar yang masih kekal dalam mana-mana program Sarjana Muda di OUM dan/atau yang akan mendaftar dalam program tersebut pada 1 Januari 2009 dan seterusnya.

4. Bagi pelajar yang telah mendaftar untuk peperiksaan MUET yang akan datang, adalah dinasihatkan agar terus menduduki peperiksaan tersebut demi menilai tahap kecekapan masing-masing di dalam Bahasa Inggeris.

Akhir kata adalah diharapkan para pelajar akan terus meningkatkan usaha untuk terus berjaya dalam pengajian masing-masing. Di kesempatan ini juga pihak Universiti ingin mengucapkan Selamat Menyambut ke Tahun Baru, 2009.


Sekian, terima kasih



Yang benar,



-ditandatangan-
KAMARIAH MOHD NOOR
Pendaftar


s.k. Presiden/ Naib Canselor
Jawatankuasa Pengurusan Kumpulan
Dekan-dekan Fakulti
Pengarah/ Ketua Pusat
Timbalan Pengurus Besar (Peperiksaan)
Pengarah/ Pengurus/ Pentadbir PP
Pengurus-pengurus Kanan
Ketua Pusat Pengurusan Pelajar