Wednesday, July 29, 2009

Program Ijazah Sarjana Muda Kejururawatan OUM mendapat Pengiktirafan penuh MQA

Jul 30, 2009

Berita baik untuk semua pelajar Bachelor of Nursing Science (BNS) yang dijalankan di OUM kini telah menerima pengiktirafan penuh MQA (dahulunya LAN). Dengan pengikitirafan ini, proses seterusnya ialah untuk mendapatkan pengiktirafan JPA bagi membolehkan program ini diiktiraf oleh Kementerian Kesihatan Malaysia untuk tujuan kenaikan pangkat.





Program BNS ini adalah program intensif 2 tahun di mana syarat kemasukannya ialah minimum Diploma Kejururawatan yang diiktiraf kerajaan serta sijil APC. Pengambilan di OUM dijalankan 3 kali setahun pada semester Januari, Mei, dan September. Namun ianya juga bergantung kepada kuota yang ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan.

Bagi tahun ini, kuotanya telah diisi penuh. Bagi mereka yang berminat untuk mengikuti program mestilah membuat permohonan bagi sesi Januari 2010 dari sekarang supaya dapat diterima masuk melalui kuota tahun 2010.

Untuk bergraduat, pelajar perlu menghabiskan 110 jam kredit pembelajaran dengan pengkhususan dalam 3 bidang klinikal seperti berikut:


Untuk keterangan lanjut, sila hubungi En. Ahmad Fahmi di talian: 05-2546006

No comments: