Tuesday, August 26, 2008

Majlis Konvokesyen OUM ke 6 - Hari Ketiga

26 Ogos, 2008

Majlis Konvo OUM ke 6 bersambung pada hari ketiga dengan penganugerahan ijazah dan diploma pada graduan dari Fakulti IT, Sains dan Teknologi dan Pemasaran dan Perniagaan.

Sebahagian dari Ahli Akademik OUM sebelum perarakan akademik (dari kiri) Dr. Rajesh, Dr. Tan, Richard, Puan Sharipah, Siti Farina, Puan Saedah, Norlina dan Sharifah

Teman sejati ... (dari kiri) Sdra Abdul Kadir, Sdra Arshad, Richard Ng dan Dr. Mazlan

Majlis bermula pada jam 8.00pg dengan perarakan graduan diikuti oleh perarakan akademik dan perarakan besar. Penyambungan semula konvo pada hari ketiga dan terakhir ini telah disempurnakan oleh Pro-Canselor OUM, Tan Sri Dato' Azman Hashim pada jam 9.00pg.

Graduan Diploma sedang mengambil diploma mereka

Dalam ucapan pembukaannya, Tan Sri Pro-Canselor mengucapkan tahniah pada graduan dan menyeru mereka agar meneruskan usaha mereka bagi menimba ilmu demi untuk keluarga, anak dan negara. Beliau juga mengongsikan pengalamannya sewaktu belajar di Australia di mana beliau bekerja sambil belajar pada waktu malam secara PJJ.

Graduan dari program Ijazah Sarjana Muda IT sedang mengambil ijazah mereka

Kata Tan Sri Pro-Canselor, kita mesti sentiasa mempunyai mimpi untuk kejayaan dan kemudian berusaha mempastikan mimpi itu menjadi kenyataan.

Pelajar OUM Perak sedang bergambar dengan Pengarah PP Pulau Pinang, Dr. Tan dan Pengarah PP Perak, Richard Ng

Seramai 600 graduan telah hadir untuk menerima ijazah dan diploma mereka.

No comments: