Wednesday, August 27, 2008

Aktiviti T-Zero OUM Perak

Posted by Puan Ros Aug 27, 2008

Pelajar sedang mencari jawapan untuk soalan dalam Aktiviti "Mensa Test"

Pada 23 Mei 2008 yang lalu OUM Perak telah mengadakan Aktiviti T-Zero bagi pelajar-pelajar ambilan semester Sept 2008. Aktiviti ini diadakan sebelum Tutorial 1 supaya relajar-pelajar yang telah mendaftar untuk sesi September 2008 dapat menyesuaikan diri dengan tempat pembelajaran. Aktiviti seumpama ini dapat memberi peluang untuk pelajar untuk saling mengenali antara satu sama lain dan juga dapat mengenali kakitangan PP Perak.

Para pelajar sedang mengambil bahagian dalam aktiviti "Kenali OUM"

Aktiviti ini telah berlangsung di bilik kuliah PP Perak. Aktiviti ini bermula pada jam 2.00 petang dan berakhir pada jam 5.00 petang. Seramai 55 orang peserta di kalangan pelajar dan kakitangan turut sama untuk menjayakan aktiviti ini.

Salah satu daripada lima hasil kerja pelajar dalam aktiviti "Ilham Kreatif".

Aktiviti-aktiviti yang dijalankan adalah seperti berikut :-
1. Ilham kreatif
2. Cabaran Online (Mensa Test)
3. Kenali OUM
4. Persembahan kumpulan

Aktiviti pada hari tersebut dijalankan selama 3 jam. Semua pelajar telah melibatkan diri dan memberi kerjasama dalam semua aktiviti yang dijalankan. Pelajar-pelajar telah dibahagikan kepada 5 kumpulan.

Persembahan dari kumpulan 1

Persembahan dari kumpulan 2

Persembahan dari kumpulan 3


Persembahan dari kumpulan 4

Persembahan dari kumpulan 5

Johan keseluruhan bagi aktiviti-aktiviti yang dijalankan ialah kumpulan ”Just Do It”. Setiap kumpulan telah menerima hadiah berupa hamper dan juga cenderamata daripada PP Perak. Semua kakitangan PP Perak mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pelajar yang telah memberi kerjasama sepanjang aktiviti tersebut berlangsung.

Setiap peserta menerima cenderamata dan setiap kumpulan juga menerima hamper. Berikut adalah keputusan keseluruhan bagi aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan.

Johan : Kumpulan Just Do It
Naib Johan : Kumpulan Kancil
Ketiga : Kumpulan Success

1 comment:

Unknown said...

congratulation to all our junior!!
Welcome to OUM!!!

Let's score A together!!!