Friday, August 22, 2008

Sesi Pengambilan Jubah Konvo ke 6 di Kampus OUM KL

22 Ogos 2008 Oleh Richard Ng

Tan Sri Presiden dan Prof. Mansor, Senior VP, sedang memmbuat lawatan mengejut bagi memastikan proses pengambilan jubah dijalankan dengan lancar

Majlis Konvo ke-6 OUM akan diadakan pada 23 - 25 Ogos 2008 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). Konvo pada kali ini akan melibatkan lebih dari 4,500 graduan. Dengan bilangan yang besar ini, maka para graduan telah diminta untuk mengambil jubah masing-masing di Kampus OUM KL mengikut program mereka.

Dato' Saarani sedang mengambil jubahnya

Para graduan sedang menyemak status pembayaran mereka sebelum mengabil jubah mereka

Saya sempat bertemu dan berbual dengan beberapa graduan termasuk graduan dari Ipoh. Antaranya termasuk Dato' Saarani, Bekas ahli Exco Perak yang tela tamat program BIMnya dengan cemerlang.

Beginilah suasana graduan yang sedang mencuba jubah mereka supaya tidak kelam kabut semasa hari konvo nanti

2 orang graduan dari OUM Perak sedang senyum lebar menantikan giliran mereka

Saya juga sempat merakamkan senario pengambilan jubah untuk dikongsikan dengan pembaca blog ini agar dapat dijadikan panduan dan dorongan terutama pelajar-pelajar OUM Perak.

Graduan dari OUM Perak yang sempat bergambar dengan saya

Secara keseluruhan, dari tinjauan saya selama 2 hari di tempat pengambilan jubah, saya dapati prosesnya adalah lancar walaupun ada kalanya sesak bilamana graduan datang serentak.

Tahniah buat graduan-graduan OUM. Semoga mereka akan mencapai cita-cita mereka dan menyumbang kepada masyarakat secara positif.

1 comment:

Unknown said...

congratulation to all our senior...
i'm waiting for this day!!!

hopefully someone can share the idea on back to OUM after graduate.come back to teach? or come back to study further???